Nieuws
Nieuws
Regio
Regio
Sport
Sport
Meest Gelezen
Meest Gelezen
Het weer vandaag
Weer
De media wordt geladen ...
Woningbrand in Hengelo
Foto: Jack Huijgens/News United fullscreen

Brandweer blust woningbrand in Hengelo, bewoner komt dankzij persfotograaf met schrik vrij

Geplaatst 05 okt 2017 - 14:48
Gewijzigd 05 okt 2017 - 21:08

De brandweer van Hengelo had vanmiddag nog meer zaken aan het hoofd dan omgewaaide bomen en het opruimen van stormschades. Zo brak er in een woning aan de Aart van der Leeuwstraat brand uit.

Oorzaak van de brand was een frituurpan op het vuur. Tijdens de brand was er een bewoner in het huis aanwezig. Die persoon meldde zelf de brand, waarna de meldkamer hem naar een veilige plek dirigeerde.

Persfotograaf Jack Huijgens heeft de brandweer geholpen door de bewoner op een veilige plek te houden. Ook gaf hij de brandweermannen bij aankomst aanwijzingen waar de bewoner zich bevond. Hij is door ambulancepersoneel nagekeken op letsel. De brand in de woning is geblust.