

Zoeken
Menu
Regionieuws
Sport
Media
Overige
Over deze website
ProRail gaat de komende tijd verder uitzoeken hoe de bodemgesteldheid van de Kamperlijn is en hoe het kan dat ze niets wist van de problemen. Dat heeft spoorinfrastructuurbeheerder vandaag laten weten aan de provincie Overijssel, de gemeenten Zwolle en Kampen en vervoerder Keolis.
Vorige week werd duidelijk dat de snelheidsverhoging op de Kamperlijn niet veilig is. Door fouten bij de aanleg blijkt dat de bodem onder de spoorbaan niet genoeg stabiliteit biedt om er met 140 kilometer per uur overheen te rijden.
In de brief geeft ProRail aan welke stappen ze nu lopen. Daarin staat het maken van plannen en onderzoeken centraal.
Op basis van de cijfers kan ProRail verder bepalen welke maatregelen nodig zijn en die ten uitvoer brengen.
"Het is daarom nu nog niet te zeggen wanneer, maar ProRail streeft naar de beste en snelste oplossing voor de reiziger", laat ProRail weten.
Kamperlijn in gebruik
De Kamperlijn is overigens wel gewoon in gebruik. Sinds zondag rijdt de elektrische trein van Keolis dagelijks tussen Zwolle en Kampen.
"In de komende periode voeren we diverse onderzoeken uit."
Gerelateerde artikelen:
Fout bij aanleg spoorlijn Zwolle-Kampen: station Stadshagen later open
Beter OV: 'Pendeltrein tussen station Zwolle en station Zwolle Stadshagen'
'Ook spoorvernieuwing tussen Enschede en Zwolle is een puinhoop'
Provincie Overijssel: 'ProRail levert wanprestatie'
Ook vervoerder Keolis verrast door problemen met station Zwolle Stadshagen
Staatssecretaris in actie vanwege fouten op spoor tussen Zwolle en Kampen
Eind deze week duidelijkheid over plan van aanpak problemen spoorlijn Zwolle-Kampen
Weer kopzorgen voor ProRail over Kamperlijn: bodem onder spoor minder goed dan gehoopt
Nieuws
Nieuwe items worden geladen